GOTOWE SCENARIUSZE DO ZAJĘĆ TUS
dla dzieci 10-13 lat
Odkryj 29 gotowych scenariuszy zajęć TUS, które obejmują 8 kluczowych obszarów umiejętności społecznych – od integracji po podsumowanie.
Idealne narzędzie do pracy z grupami w wieku 10-13 lat!
Dla pedagogów, psychologów, trenerów TUS i specjalistów pracujących metodą Treningu Umiejętności Społecznych z dziećmi w wieku 10-13 lat.
Budzisz się o 6 rano, czując ciężar zaplanowania całego dnia. Wstajesz, szybko przygotowujesz śniadanie dla rodziny i pakujesz dzieci do szkoły. W drodze do pracy myślisz o lekcjach, które dziś musisz przeprowadzić. Bez gotowych scenariuszy, każda lekcja jest dla Ciebie dodatkowym wyzwaniem, wymagającym czasu i kreatywności.
WYOBRAŹ SOBIE TAKI DZIEŃ:
W szkole, pomimo zmęczenia, starasz się być pozytywna i energiczna dla dzieci. W przerwach między lekcjami, zamiast odpocząć, szukasz inspiracji i pomysłów na swoje popołudniowe zajęcia TUS. Przeglądasz Internet i książki, ale ciężko jest znaleźć coś, co odpowiada na Twoje potrzeby i ograniczony czas. Czujesz się przytłoczona, zdając sobie sprawę, że po pracy będziesz musiała poświęcić jeszcze więcej czasu na przygotowania.
Po powrocie do domu, choć poświęcasz czas rodzinie, w tle Twoich myśli tkwi potrzeba przygotowania zajęć na kolejny dzień. Weekendy i wieczory, które mogłyby być czasem na odpoczynek, wypełnione są przygotowaniami do pracy i szukaniem materiałów edukacyjnych.
Wieczorem, gdy w końcu zasiadasz przy biurku, zmagasz się z frustracją. Brak gotowych scenariuszy sprawia, że każda lekcja to wyzwanie, a Ty czujesz, że Twoja kreatywność i energia są na wyczerpaniu.
Zasypiasz z uczuciem niepokoju o nadchodzący dzień, marząc o rozwiązaniu, które pozwoliłoby Ci zaoszczędzić czas i energię, jednocześnie zapewniając ciekawe i wartościowe zajęcia dla dzieci.
Czy ta historia nie przypomina Ci Twojego dnia? Jakie widzisz w niej podobieństwa?
A teraz spróbuj wyobrazić sobie, że:
Jak czytało Ci się powyższe stwierdzenia?
Pewnie Twoją odpowiedzią są słowa „byłoby świetnie”, prawda?
A co się stanie, jeśli powiemy Ci, że mamy dla Ciebie rozwiązanie, na które czekasz?
Pracując z dziećmi w wieku 10–13 lat, doskonale wiesz, jakie zadania rozwojowe przed nimi stoją.
To, co będzie kluczowe w tym okresie, to trzy obszary:
-umiejętność współpracy z innymi,
-poczucie kompetencji (w tym sprawczość i odporność emocjonalna na porażki),
-samoocena.
Tak jak i Ty, my też znamy wyzwania rozwojowe dzieci w wieku 10-13 lat, dlatego wybierając tematy scenariuszy kierowałyśmy się właśnie nimi.
Sprawdź co dla Ciebie stworzyłyśmy!
ZAJRZYJ DO ŚRODKA!
Każdy scenariusz zawiera:
TEMATY SCENARIUSZY:
1. Integracja grupy cz.1 (współpraca)
2. Integracja grupy cz.2 (współpraca)
3. Emocje-wprowadzenie do tematu (emocje)
4. Smutek i radość (emocje)
5. Złość (emocje)
6. Strach i lęk (emocje)
7. Tęsknota (emocje)
8. Zazdrość (emocje)
9. Wstyd (emocje)
10. Wszystkie emocje są dobre (emocje)
11. W świecie norm (normy społeczne)
12. Prawda i kłamstwo (normy społeczne)
13. Zasady komunikacji (komunikacja)
14. Komunikacja niewerbalna (komunikacja)
15. Inicjowanie znajomości (komunikacja)
16. Ja i moja rodzina (samowiedza i samoświadomość)
17. Samoakceptacja (samowiedza i samoświadomość)
18. Moje talenty i supermoce (samowiedza i samoświadomość)
19. Na co poświęcam czas (samowiedza i samoświadomość)
20. Wdzięczność i uważność (samowiedza i samoświadomość)
21. Granice osobiste (asertywność)
22. Wirtualna agresja i hejt, netykieta (asertywność)
23. Miłe i niemiłe słowa (teoria umysłu)
24. Radzenie sobie z porażką (radzenie sobie w trudnych sytuacjach)
25. Stres i jak go okiełznać (radzenie sobie w trudnych sytuacjach)
26. Pomaganie i proszenie o pomoc (radzenie sobie w trudnych sytuacjach)
27. Radzenie sobie w sytuacji konfliktu (radzenie sobie w trudnych sytuacjach)
28. Co możemy wspólnie (współpraca)
29. Zakończenie cyklu (współpraca)
Powody dla których warto kupić scenariusze:
Otrzymujesz 29 gotowych scenariuszy, dzięki którym cały cykl terapeutyczny, który prowadzisz masz już z góry zaplanowany.
Zyskujesz narzędzie, które ułatwia organizację i przeprowadzenie zajęć, pozwalając przy tym na elastyczne dostosowanie treningu do różnych poziomów umiejętności i potrzeb dzieci.
Masz pewność, że możesz wprowadzać własne modyfikacje i adaptacje zgodnie z Twoimi własnymi obserwacjami i postępami uczestników.
Zaoszczędzasz swój cenny czas poszukiwań inspiracji w Internecie, samodzielnego tworzenia pomocy w Wordzie, dobierania odpowiednich grafik i drukowania. Teraz spędzasz średnio 30 minut na stworzenie jednego scenariusza co sprawia, że z naszymi scenariuszami zyskujesz aż prawie 15 godzin!
Korzystasz z narzędzia, w którym zawarte tematy są dostosowane do potrzeb grupy wiekowej jaką jest 10-13 lat, co sprawia, że zapewniasz im bezpieczną przestrzeń do ich rozwoju społeczno-emocjonalnego.
Otrzymujesz pomoce, które są oparte na wiedzy i doświadczeniu praktyków- osób, które na co dzień pracują z dziećmi w wieku 10-13 lat.
Do pracy grupowej z dziećmi w wieku 10-13 lat
Materiały elastyczne, które możesz dostosować do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
Sprawdzona wiedza oparta na praktycznym doświadczeniu ekspertów.
Aż 29 szczegółowych scenariuszy obejmujących wszystkie 8 obszarów kompetencji społecznych.
Oszczędność czasu dzięki gotowym rozwiązaniom.
Cały cykl zajęć z góry zaplanowany.
ĆWICZENIA NA ROZPOCZĘCIE I ZAKOŃCZENIE KAŻDYCH ZAJĘĆ
3 rozpisane ćwiczenia z celami oraz potrzebnymi pomocami do ich wykonania.
OPRÓCZ CAŁEGO CYKLU SCENARIUSZY OTRZYMUJESZ DODATKOWO
189,99 zł
Q&A
Dla jakiej grupy wiekowej jest CYKL SCENARIUSZY?:
Dla dzieci w wieku przedszkolnym, czyli 10-13 lat.
01
02
Dla jak licznych grup sprawdzą się scenariusze?:
Scenariusze zostały przygotowane z myślą o 4-8-osobowych grupach TUS-owych (zgodnie z naszymi rekomendacjami jest to optymalna ilość uczestników). W sytuacji, gdy grupa jest większa, scenariusze mogą wymagać niewielkich modyfikacji. Sugerujemy, by grupę prowadziły dwie osoby.
03
Czy otrzymam fakturę za zakup?:
Tak! Tak jak w przypadku innych produktów ze sklepu Pomoce TUS, wystawiamy fakturę za zakup.
06
Co zapewnia zakup całego cyklu zajęć?:
W pracy metodą TUS ważny jest stały schemat zajęć, który z jednej strony będzie nam pomagał w programowaniu kolejnych spotkań, z drugiej zaś umożliwi dzieciom lepsze rozumienie tego, co dzieje się podczas zajęć i przyzwyczajenie się do określonej formuły.
08
Czy mogę kupić SCENARIUSZE na placówkę z odroczonym terminem płatności?:
Tak! Wystawiamy fakturę z danymi nabywcy i odbiorcy z terminem płatności 14 dni.
04
Jakie formy aktywności znajdują się w scenariuszach?:
W scenariuszach zawarte są różnorodne formy aktywności: ćwiczenia interakcyjne, karty pracy, zabawy ruchowe, bajki.
07
W jakiej formie można kupić CYKL SCENARIUSZY?:
Jest to plik PDF, co oznacza, że drukujesz (jeśli potrzebujesz) wybrany scenariusz w momencie, gdy akurat jest Ci potrzebny. Nie musisz chodzić z 100 stronnicową książką, co sprawia, że po pierwsze masz porządek w swoich materiałach, a po drugie Twoja torebka jest lżejsza, czyli zdrowiej dla Twojego ramienia :)
05
Komu przyda się do pracy CYKL SCENARIUSZY?:
Pedagogom, psychologom, Trenerom TUS oraz wszystkim specjalistom pracującym metodą TUS z dziećmi w wieku 10-13 lat.
POZNAJ AUTORKI SCENARIUSZY
dr Agata Hejmowska, mgr Aleksandra Car, mgr Sandra Kalista, mgr Justyna Michalik, mgr Michalina Sęktas, mgr Maria Stefaniak
NADZÓR MERYTORYCZNY:
mgr Joanna Węglarz i mgr Dorota Bentkowska
Scenariusze zostały przygotowane przez zespół trenerek TUS pracujących na co dzień w Centrum Terapii Błękitna Chatka, w którym prowadzą terapie metodą Treningu Umiejętności Społecznych.
Kilka zdań od autorek na temat scenariuszy:
Wybierając tematy scenariuszy, zależało nam na tym, by były one związane ze wszystkimi obszarami kompetencji społecznych. Odnosiłyśmy się do wiedzy z psychologii rozwojowej, dobierając treści odpowiadające wyzwaniom rozwojowym i społecznym, przed którymi stają dzieci w związku z wiekiem oraz ich rolą społeczną. Jednocześnie, jako zespół praktykujących trenerek TUS, czerpałyśmy z naszego doświadczenia w kontaktach z rodzicami dzieci zgłaszającymi je na zajęcia TUS oraz z trudnościami, z jakimi się zmagają. Brałyśmy pod uwagę to, co dzieci lubią, co je angażuje i cieszy. Przygotowałyśmy zajęcia, które będą atrakcyjne dla uczestników jednocześnie przekazując konkretną wiedzę. Celem aktywności jest rozwijanie konkretnych umiejętności i ich generalizacja w różnych środowiskach. Dodatkowo przy ich wyborze kierowałyśmy się jednym z najistotniejszych czynników, czyli relacjami.
CO O NASZYCH POMOCACH MYŚLĄ INNI SPECJALIŚCI